Saturday, January 12, 2013

Bau Bayi Dikatakan Ibarat Bau Dari Syurga....Subhanallah

Assalam dearest sahabat semua...

Setiap kali saya mencium si manja saya...pasti akan terbit suatu perasaan damai, tenang, nyaman dan tak dapat untuk saya gambarkan dengan kata-kata. Pada saya bau baby cukup indah, harum dan terlalu suci. Hinggakan rasa nak cium je baby sepanjang hari. Mama semua setuju tak? Saya rasa mama semua juga rasa begitu kan?

Agak-agaknya kenapalah ya?

Bau Bayi Bau Syurga


Rupa-rupanya bayi baru lahir yang baunya harum dan suci itu digambarkan sebagai bau syurga. 

Sebagaimana yang telah dikatakan oleh Rasulullah SAW dalam sabdanya :

 “Bau bayi itu (berasal) dari bau syurga”
(Al- Jami’u Ash-Shagril. Hal : 164)

 Subhanallah betapa indahnya ciptaan Allah S.W.T.

Walaubgaimanapun, ini bukan bererti bau syurga itu seperti bau bayi yang baru dilahirkan, tetapi hanyalah sebagai bentuk kiasan bahawa bayi yang baru lahir itu suci, tidak berdosa dan sekiranya bayi itu meninggal pasti akan masuk syurga. Oleh sebab itu, bau bayi itu digambarkan sebagai bau syurga.


Jadi jom mama semua kita cium baby kita heeeeee :) 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...