Monday, April 15, 2013

"Triple Milkbooster" yang Hebat - ESP + Alfalfa + Ostematrix

Assalamualaikum...


Jika entri yang sebelum ini saya berkongsi berkenaan Set Penyusuan Minima ESP dan Alfalfa iaitu double deal milkbooster, harini saya nak up sikit kepada :


Triple Milkbooster

ESP + Alfalfa + Ostematrix


Triple Milkbooster - ESP + Alfalfa + Ostematrix


Haaa bila dah ada tambahan tu maknanya lebih berganda-ganda-gandala manfaat dia kan ;) Triple milkbooster - ESP + Alfalfa + Ostematrix ni antara yang combo item yang hot juga dan sentiasa menjadi pilihan ibu-ibu yang mungkin ada bajet lebih sikit. 


Kenapa agak-agaknya ketiga-tiga suplemen ini sering mendapat gelaran Milkbooster daripada ibu-ibu yang menyusu? 

Seperti yang kita tahu, penghasilan susu banyak bergantung kepada nutrisi dan zat penting dari tubuh badan kita dan antara 2 komponen penting dalam penghasilan susu ialah Protein dan Kalsium. Alfalfa merupakan "Raja Segala Tumbuhan" yang mengandungi protein, kalsium dan pelbagai lagi vitamin dan mineral penting yg sangat diperlukan oleh sistem badan kita. Berikut saya kongsikan antara menfaat serta keistimewaan ESP, Alfalfa dan juga Ostematrix untuk anda nilai sendiri betapa hebatnya ketiga-tiga suplemen ini dan saya percaya anda akan mendapat jawapan mengapa ketiga-tiga suplemen ini penting dalam membantu penghasilan susu ibu.


ESP Soy Protein Isolate Powder

ESP sebagai milkbooster


♥ ESP dari Shaklee ini merupakan satu-satunya produk di pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino   penting yg tak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Diperkaya dgn 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.

♥ Dihasilkan dari kacang soya yang paling berkualiti dan merupakan kacang soya "non-GMO". Oleh itu anda tidak perlu risau dengan pengambilan ESP kerana penggunaan kacang soya "non-GMO" tidak membawa mudarat.

 Indeks Glisemik (G.I) yg rendah menjadikan ia sesuai diambil oleh penghidap kencing manis.

♥ Ia rendah lemak dan tiada kolesterol.

 90% Protein asli kerana telah diasingkan dari karbohidrat dan lemak dan ini secara tak langsung dapat mengelakkan kembung.

 Dihasilkan dalam suhu yg rendah dan dicuci dgn air, bukannya alkohol untuk mengekalkan proteinnya. Ini adalah dibawah Identify Preserved Program (IPP).


Untuk lebih perkongsian mengenai manfaat yang boleh anda perolehi dari ESP selain dari milkbooster anda bolehlah klik DI SINI.


Alfalfa Complex

Alfafa sebagai milkbooster


 Mendapat jolokan "Raja Segala Tumbuhan" kerana kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian.

 Alfalfa kaya dengan protein, asid amino, klorofil, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan pengambilan 10 biji Alfalfa Complex menyamai nutrisi segelas susu. 

 Merupakan tumbuhan herbal yang bersifat Galactogogoues (diambil dari perkataan Greek yang bermaksud "bahan penggalak susu"). Disebabkan itulah alfalfa sangat terkenal di kalangan ibu-ibu menyusu pada masa kini.

 Alfalfa Shaklee diformulasi dari Alfalfa yang paling tinggi grednya iaitu Medicago Sativa yang ditanam secara organik dan pemprosesannya dikawal ketat dari proses penanamannya sehinggalah ke proses penghasilan tabletnya.

 Terlalu banyak manfaat yang boleh diperolehi daripada pengamalan Alfalfa selain daripada milkbooster, antaranya berfungsi untuk mencuci darah, hati dan usus daripada toksin-toksin serta kolesterol. Juga bertindak melawan alergi seperti resdung, ekzema dan lain-lain. Jemput ke klik DI SINI untuk lebih banyak perkongsian manfaat dan keistimewaan Alfalfa Complex formulasi eksklusif dari Shaklee.

Berikut saya kongsikan antara vitamin dan mineral penting yang terkandung dalam Alfalfa. Tidak dapat dinafikan lagi bahawa Alfalfa adalah Milkbooster semulajadi yang sangat hebat.


VITAMIN yang terkandung di dalam Alfalfa:

Vitamin A – untuk penglihatan. Membina ketahanan terhadap jangkitan, terutamanya dalam saluran pernafasan; menggalakkan pertumbuhan sel; menggalakkan kulit yang sihat dan adalah penting semasa kehamilan.

Vitamin B1 - membantu tumbesaran, memmbantu proses penghadaman terutamanya bagi karbohidrat.  Ia juga membantu meningkatkan kesihatan mental serta mengekalkan fungsi normal bagi sistem saraf,  otot dan jantung.

Vitamin B6 – membantu asimilasi makanan dan metabolisme protein dan lemak; menggalakkan kesihatan saraf dan kulit; membantu mengurangkan loya.

Vitamin C - membantu menurunkan paras kolesterol, meningkatkan sistem pertahanan badan, laksatif semulajadi, mengurangkan reaksi alahan serta membantu penyerapan mineral lain.

Vitamin D – mengawal penggunaan kalsium dan fosforus di dalam badan dan oleh itu diperlukan untuk pembentukan gigi dan tulang yang kuat dan sihat.

Vitamin E – melindungi sel-sel terhadap kerosakan daripada sinaran dan matahari dan pencemaran udara; kesihatan jantung, kardiovaskular dan kesihatan otot; memperbaiki fungsi imun; menguatkan otot di dalam badan; membantu membawa nutrien ke sel-sel dan membantu menguatkan dinding pembuluh darah; membantu fokus mata.

Vitamin U – menggalakkan kesihatan badan untuk membantu mengatasi ulser peptik.

Vitamin K – penting bagi pembekuan darah; penting dalam fungsi hati; menyumbang kepada kecergasan dan panjang umur.


MINERAL yang terkandung dalam Alfalfa:

Kalsium – membina dan mengekalkan tulang dan gigi; membantu darah membeku, membantu dalam kecergasan dan daya tahan; mengawal rentak jantung, melegakan saraf.

Zat Besi – diperlukan dalam pembinaan hemoglobin; membantu pengangkutan oksigen di dalam darah.

Kalium – perlu bagi saraf otot, tindakan jantung dan tindak balas enzim; juga untuk digests lemak.

Fosforus – diperlukan untuk tulang yang normal dan struktur gigi. Saling berkait dengan tindakan kalsium dan Vitamin D. Meningkatkan peranan tisu saraf.

Klorin (klorida) – elektrolit penting yang membersihkan dan menyucikan badan; mengawal metabolisme lemak, gula dan kanji.

Sodium – mengawal keseimbangan cecair di seluruh badan, meneutralkan asid, menghalang pembekuan darah, mengaktifkan limpa, usus dan fungsi perut.

Silikon Magnesium – membantu badan untuk menangani sembelit; ketahanan saraf; melindungi kulit dan badan, dan merangsang fungsi otak.

(Kredit: supermamashoppe)

PERHATIAN:

  1. Pesakit SLE tidak boleh mengambil Alfalfa
  2. Ibu yang menyusukan baby dengan kekurangan G6PD tidak boleh mengambil Alfalfa. Sebagai alternatif boleh mengambil ESP Ostematrix ATAU Eu Four Pack bagi tujuan membantu penyusuan.

Ostematrix

Ostematrix sebagai milkbooster


Kalsium untuk 1 caplet OsteMatrix = 1 gelas susu berkalsium tinggi = 80 biji badam

 Kajian telah membuktikan bahawa penggunaan hanya dua caplet OsteMatrix meningkatkan statistik penting dalam tahap kalsium darah untuk 12 jam.

 Ostematrix juga dilengkapi dengan Magnesium, Vitamin D dan mineral penting lain yang perlu untuk meningkatkan lagi penyerapan Kalsium ke dalam sistem badan kita.

 Menguatkan tulang di mana menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, gigi dan sistem saraf.

 Sangat sesuai untuk individu yang mengalami sakit-sakit kaki, sakit sendi, sakit lutut, kebas-kebas di tapak kaki dan rasa seperti ditusuk jarum serta rasa sejuk-sejuk badan dan sakit belakang.

 Mengimbangi tekanan darah sekaligus mengurangkan stress. Memelihara denyutan jantung, penenang saraf, membaiki jantung berdebar, depresi, pitam , sakit kepala dan membuatkan anda tidur lena sepanjang malam.

 Membantu dalam masalah sembelit dan PMS ketika datang bulan.

Banyak lagi manfaat daripada pengamalan Ostematrix setiap hari. Jemput Klik DI SINI untuk huraian yang lebih lanjut.

Hebat kan ketiga-tiga suplemen ini? Ok jom kita lihat testimonial daripada ibu yang sangat berpuas hati dengan mengamalkan Triple Milkbooster ini: 

TESTIMONIAL PERTAMA

Testimonial ESP + Alfalfa + Ostematrix


TESTIMONIAL KEDUA

Testimonial ESP, Alfalfa dan Ostematrix


Tapi sekiranya anda ada bajet yang lebih saya sangat sarankan anda mengambil Set penyusuan yang paling lengkap : Set Penyusuan 3M kerana ia cukup lengkap utk kesihatan anda, membantu penyusuan, kecantikan luar dan dalam serta juga boleh bantu dari segi pelangsigan jika diambil bersama Lecithin atau Omega Guard.

Ini adalah kerana tubuh badan kita memerlukan vitamin dan mineral yg cukup dan seimbang, bukan sekadar potein atau kalsium semata-mata. Tubuh badan kita masih memerlukan Zat Besi, Asid Folik, B Complex, Vitamin E, Vitamin C dan pelbagai lagi mineral penting untuk memastikan sistem badan dpt berfungsi dengan baik dan mereka saling berkait rapat antara satu sama lain. Oleh itu, sekiranya anda tidak mengambil diet harian yang seimbang dan lengkap dgn nutrisi serta zat yg diperlukan setiap hari, mulala tubuh akan merasa lesu, sistem penghadaman dan pencernaan mungkin terganggu, kulit kelihatan kusam, berjeragat dan berjerawat, mudah sakit dan macam-macam lagi kesannya. Oleh itu pengambilan suplemen yang lengkap dapat membantu menampung mana-mana zat atau nutrisi yang kurang dan ianya sangat penting ya lebih-lebih lagi jika anda sedang hamil atau menyusukan anak anda.

Pilihan sentiasa terletak di tangan anda...buatlah pilihan yang bijak demi kesejahteraan anda dan keluarga tersayang. Keliru nak memilih produk atau set yang mana? Jangan risau, anda hanya perlu hubungi saya dan saya akan bantu anda membuat pilihan yang tepat berdasarkan keperluan dan bajet anda ya..

Anda boleh hubungi saya melalui:

 Call/SMS/WhatsApp: 012-9702427





Setiap pembelian dari pihak MLY melayakkan anda untuk mendapat KONSULTASI PERCUMA dari pihak kami :) 




DISCLAIMER/PENAFIAN

Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Segala testimonial yg dikongsikan adalah kenyataan secara peribadi dan tidak pernah dinilai oleh pihak Food and Drugs Administration (FDA). 



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...