Friday, November 2, 2012

Alfalfa Complex -- Formula Signature Shaklee yang Merungkai 1001 Khasiat

Salam November buat sahabat-sahabat MLY,

Disebabkan sepanjang bulan November ini akan berlangsungnya promosi Alfalfa, jadi kesempatan ini saya ambil untuk bercerita serba sedikit mengenai 1001 khasiat yg boleh diperolehi dengan mengamalkan alfalfa secara konsisten. (erm tapi ni perumpaan je ye..jgn pula nanti mintak saya senaraikan sampai 1001 khasiat hehehe).
Medicago Sativa
Alfalfa juga mendapat jolokan yang diberikan sebagai "Raja Segala Tumbuhan". Mengapa? Ini adalah kerana tumbuhan ini paling kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian dan telah pun digunakan oleh manusia sejak lebih dari 2500 tahun. Tumbuhan Alfalfa ini mampu membekalkan nutrisi yg mana kebanyakannya tidak terdapat dalam buah-buahan mahupun sayuran. Ia sangat kaya dengan protein, asid amino, klorofil, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia. 10 biji alfalfa menyediakan nutrisi menyamai segelas susu. Hebat bukan?

Disebabkan kehebatan tumbuhan ini, Dr Forest Shaklee telah membangunkan satu formula signature Shaklee  dalam tahun 1950an yg dinamakan ALFALFA COMPLEX untuk berkongsi segala manfaat serta khasiat Alfalfa ini.

Sebelum saya pergi kepada manfaat utama dan khasiat alfalfa ini...apa kata kita tengok dulu cara pemprosesan formula yg hebat ini.

Alfalfa Complex Shaklee dihasilkan dari tanaman Alfalfa yang paling tinggi grednya iaitu Medicago Sativa yang ditanam secara organik di California yg mana ia bebas pestisid, herbasid dan menggunakan kompos/baja yg bebas kimia. Daun Alfalfa dari Shaklee hanya dituai apabila ia telah mencapai tahap kematangan mutlak kerana daun yg matang kaya dengan klorofil. Daun-daun ini kemudiannya dikeringkan secara semulajadi supaya nutrisinya akan terpelihara dan kemudian akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompreskan menjadi tablet yg mudah untuk kita ambil. Setiap tablet mengandungi 300mg Alfalfa.

Keseluruhan proses penghasilan Alfalfa Complex ini dijalankan di bawah pengawasan dan kawalan Shaklee yg sangat ketat. Oleh itu anda tidak perlu risau tentang keselamatan dan kualiti produk ini. Ia dijamin selamat dan berkesan.

Jadi apa pula kehebatan Alfalfa Complex ini?

Alfalfa Complex -- Shaklee Signature


Terlalu banyak manfaat yg boleh diperolehi dari pengambilan Alfalfa Complex ini. Di sini saya senaraikan sekilas manfaat yg boleh diperolehi untuk rujukan anda semua:

  • Fungi utama alfalfa ialah untuk mencuci hati, darah dan usus -- oleh itu ia amat sesuai diambil bagi anda yg ingin kekal sihat kerana ia berupaya menghilangkan toksin di dalam badan, boleh membersihkan hati, kolon dan darah. Ini sekaligus akan mencantikkan kulit dan otot. Sifat alfalfa yg beralkali sangat membantu untuk seimbangkan pH badan yg terlebih asid.
  • Berupaya melawan alahan -- Sangat dicadangkan kepada mereka yg mengalami alahan seperti resdung, ekzema dan lain-lain alahan kulit serta dpat memperbaikit hidung sensitif, kurap, ulat air (athlete's foot) dengan berkesan. Juga baik untuk membantu mereka yg mengalami masalah bau badan.
  • Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung perut, ulser dan gastrik, sembelit, hepatitis dan hyperacidity.
  • Mencegah serta melawan penyakit arthritis.
  • Melegakan keletihan dan rawatan kepada kebanyakan penyakit.
  • Sangat dicadangkan kepada mereka yg menghidapi penyakit gout kerana dapat membuang asid urik yg berlebihan.
  • Bagi wanita pula, alfalfa sangat membantu dalam mengurangkan keputihan dan dipercayai dapat berfungsi seperti kacip fatimah yg sangat membantu dalam hubungan suami isteri di mana dipercayai dapat memberi lebih "grip" dan mengelakkan "kering" tatkala bersama. Dipercayai juga dapat membantu dalam kesihatan dalaman wanita dan menyihatkan rahim. Oleh itu kepada mereka yg sedang cuba untuk hamil, alfalfa juga boleh diambil sebagai ikhtiar.
  • Sangat-sangat membantu dalam penyingkiran lemak serta kolesterol kerana menganduni saponin yg berfungsi seperti span yg bertindak sebagai serat yg menyerap kolesterol. Oleh itu, alfalfa sangat dicadangkan kepada mereka yg mengalami paras kolesterol yg tinggi, mereka yg mengalami darah tinggi dan juga masalah jantung. Sangat membantu bagi mereka yg ingin langsing secara sihat dan semulajadi terutamanya bagi ibu-ibu menyusu yg ingin langsing kerana alfalfa adalah selamat dan tidak memberi kesan kepada baby anda juga.
  • Dipercayai jika anda mengambil 30-50 tablet alfalfa untuk mengalkalikan badan dan secara tak langsung dapat memperbaiki kanser dan membuang tumor secara semulajadi.
  • Merupakan teman setia ibu-ibu yg menyusukan kerana dipercayai alfalfa juga boleh bertindak sebagai "milk booster". Yang penting ia selamat untuk mama dan baby:)
Betul tak saya cakap tadi..terlalu banyak manfaat yg dapat diperolehi dari pengambilan alfalfa ini. Yang bestnya, kita dapat kekal sihat secara semulajadi tanpa perlu mengambil ubat-ubatan sintetik yg pastinya akan membawa banyak keburukan pada diri kita dalam jangkamasa panjang. Sebenarnya, terdapat banyak lagi manfaat dan khasiat alfalfa ni, insyaALLAH jika berkesempatan saya akan update dalam entri yg lain.

Oleh itu, bersempena dengan promosi Bulan November ini, apa kata anda dapatkan alfalfa. Terdapat dua pilihan, botol besar dengan 700 biji tablet dan botol kecil dengan 330 tablet.

Hubungi saya sekarang untuk harga yg ISTIMEWA ya:


PERINGATAN: Alfalfa tidak boleh diambil oleh pesakit SLE dan ibu hamil. 

Disclamer / Penafian : Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...