Thursday, October 4, 2012

OsteMatrix

Ostematrix_Kalsium Magnesium Terbaik

Keistimewaan Ostematrix Shaklee ialah ia mengandungi Kalsium, Magnesium, Forsforus, Vitamin D, Zinc, Kuptum, Manganes dan Boron di dalam setiap tablet. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk memastikan penyerapan oleh tubuh berjalan lancar dan menghalang endapan sesetengah mineral. Kajian telah membuktikan suplemen kalsium akan meingkatkan ketumpatan tulang wanita yg telah berumur secara berkesan. 


Tahukah anda, kepadatan tulang akan menurun dgn cepat selepas umur 40 tahun? Dan tahukah anda bahawa Osteoporosis merupakan penyakit yg senyap dan serius? Kebanyakan wanita hanya menyedarinya apabila terdapat keretakan atau kepatahan tulang. Jadi apakah persediaan kita untuk memastikan kepadatan tulang kita mencukupi seterusnya menghidarkan diri dari osteoporosis, artritis dan byk lagi penyakit yg berkaitan? 


Kalsium untuk 1 caplet OsteMatrix = 1 gelas susu berkalsium tinggi = 80 biji badam


Kajian telah membuktikan bahawa penggunaan hanya dua caplet OsteMatrix meningkatkan statistik penting dalam tahap kalsium darah untuk 12 jam.

Manfaat Utama OsteMatrix
  • Menguatkan tulang di mana menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, gigi dan sistem saraf.
  • Sangat sesuai untuk individu yang mengalami sakit-sakit kaki, sakit sendi, sakit lutut, kebas-kebas di tapak kaki dan rasa seperti ditusuk jarum serta rasa sejuk-sejuk badan dan sakit belakang
  • Mengimbangi tekanan darah sekaligus mengurangkan stress. Memelihara denyutan jantung, penenang saraf, membaiki jantung berdebar, depresi, pitam , sakit kepala dan membuatkan anda tidur lena sepanjang malam.
  • Membantu mereka yg mengalami masalah haid.
  • Membaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik.
  • Kalsium membantu pengalkalian tubuh kerana Kalsium bersifat alkali di mana ia boleh membantu dalam mengimbangi pH tubuh. Ia juga boleh menghalang obesiti di waktu umur tua. 
  • Vitamin D : bantu rawat penyakit Riket dan tingkatkan penyerapan kalsium dan fosforus utk ketumpatan tulang.
  • Magnesium: Bantu sistem saraf dan aktifkan enzim utk hasilkan tenaga.
  • Zinc, Boron, Manganes dan Kuprum: Pelihara metabolisma dan pertumbuhan otot dan halang artritis.
Bagaimana memilih suplemen Kalsium yg Baik?
  • Pilih produk kalsium yg mengandungi Vitamin D dan Magnesium.
  • Elakkan produk yg dibuat dari tulang dan dolomite untuk mengelak keracunan plumbum.
  • Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral.
Secara ringkasnya, seorang wanita terutamanya di Asia disarankan agar mendapatkan keperluan Kalsium harian secukupnya (antara 800mg-1000mg) di samping nutrien penting yg lain dalam mengekalkan tulang yg sihat dan kuat di samping mengekalkan kesihatan tubuh badan.

Segelas susu berkalsium tinggi mengandungi 500 mg kalsium dan dua gelas susu tersebut cukup untuk membekalkan jumlah kalsium yang disarankan setiap hari. 

Jadi, OsteMatrix telah diformulasikan khas untuk memudahkan anda mendapatkan kalsium harian yg mencukupi. Hanya dgn mengambil 2 caplet sehari, anda boleh memelihara kesihatan tulang, kuku, gigi dan lain-lain.

Jangan berlengah lagi. Lebih mudah untuk mencegah kerana tiada perawatan khusus untuk Osteoporosis jika anda telah menghidapinya. 

Dapatkan OsteMatrix dari saya dgn HARGA ISTIMEWA


♥ Add/PM FB : Nurul Ellina Zainal Abidin
♥ Emel: mylittleyaya@gmail.com
♥ Blog: mylittleyaya.blogspot.com
♥ Call/SMS: 012-9702427
♥ Fanpage: http://www.facebook.com/MyLittleYaya

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...