Wednesday, October 3, 2012

Eu Four Pack

Inilah set pertama saya ambil dari Shaklee dan terus buat saya jatuh cinta dgn Shaklee (saya ni dulu mmg sgt susah nk consume apa-apa suplemen, pada saya semua tu tak perlu dan saya tak pernah terfikir dgn kekurangan suplemen badan sy jadi tersangat lemah).
Oklah sebelum kita bercerita dgn panjang lebar, mari saya kongsikan dulu vitamin yg ada dalam set Eu Four Pack ini berserta manfaat masing-masing.

1. Vita-Lea (Multivitamin) with Iron Formula

Setiap tablet mengandungi 12 vitamin dan 7 mineral yg sgt penting utk tubuh badan kita.
  • Sebagai pemberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental. Membantu sistem memori dan memberi fokus dalam aspek pembelajaran mahupun pekerjaan seharian.
  • Pelengkap nutrisi kepada tubuh badan kita akibat dari pemakanan tidak seimbang dan anemia.
  • Sangat membantu dlm stimulasi metabolisma dan lambatkan proses penuaan.
  • Melindungi organ-organ penting seperti buah pinggang, jantung dan hati

2. B-Complex

B-Complex Shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B, termasuklah 100% biotin dan asid folik.
Saya panggil B-Complex ni sebagai Happy Vitamin kerana ia dapat membantu dalam melawan tekanan, kemurungan dan insomnia dgn memastikan kesihatan fungsi saraf dan redakan sakit kepala. Jadi sgt2 bagus utk kita semua yg sentiasa berdepan dgn stress.

  • Membantu menukar makanan kepada tenaga sekaligus mengurangkan masalah keletihan dan kelesuan.
  • Membantu tumbesara yg sihat bagi bayi dan kanak-kanak.
  • Mencegah dan merawat anemia , membantu pembentukan sel darah merah yg sihat dan antibodi, lancarkan perjalanan darah, melegakan sakit kepala, pening, migrain, muntah-muntah serta mabuk darat atau laut. Sangat dicadangkan untuk sesiapa yg ada tekanan darah tinggi, migrain dan kencing manis.
  • Dapat juga meredakan senggugut, redakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman.
  • Baik untuk mata dan rambut gugur.

** B-Complex merangsang metabolisma dan menyebabkan tubuh kita mengeluarkan haba, oleh itu tingkatkan pengambilan air putih.


3. Sustained Release Vita C 500mg

Setiap tablet mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 vitamin C buah tersebut ke dalam tubuh kita setiap jam.

  • Vitamin C penting sebagai agen yg merangsang pembentukan kolagen. Kolagen merupakan sebatian asas otot ,tisu, gusi, rangka, dan tulang rawan. Oleh itu, ia mampu tingkatkan kedut dan halang otot jd lembik.
  • Dapat memperbaiki simtom pendarahan seperti gusi berdarah, lebam dikulit, kulit kering, ruam dan pemulihan kecederaan yg lambat.
  • Vitamin C merupakan satu-satunya antioksidan yg berkuaa, mampu tingkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang T-cells untuk melawan sel-sel kanser serta mampu melawan radikal-radikal bebas sebelum ia serang sel kita.
  • Mencantikkan kulit, melambatkan penuaan dan sekat pigmentasi yg boleh menyebabkan jeragat (sebab itu sekarang ramai yg suntik vitamin C di kulit utk hasil yg cepat tp pada saya lebih baik kita merawatnya secara semulajadi dari dalaman kita).
  • Dapat membantu bagi yg stress dan insomnia.
  • Mampu juga utk kurangkan kolesterol dan tekanan darah, serta halang pendarahan dalaman seperti hidung berdarah dan skurvi.
Mengandungi Kalsium, Magnesium , Vitamin D, Zinc, Kuprum, Manganes dan Boron.
Wanita-wanita di luar sana sangat perlukan kalsium untuk memastikan ketumpatan tulang wanita yg berumur yg semakin berkurangan . Kajian yg dijalankan membuktikan bahawa dgn pengambilan Ostematrix dapat tingkatkan ketumpatan tulang wanita yg semakin berumur.

Kalsium untuk 1 tablet = 1 gelas susu berkalsium tinggi = 80 biji badam

  • Menguatkan tulang di mana menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, gigi dan sistem saraf.
  • Sangat sesuai untuk individu yang mengalami sakit-sakit kaki, sakit sendi, sakit lutut, kebas-kebas di tapak kaki dan rasa seperti ditusuk jarum serta rasa sejuk-sejuk badan dan sakit belakang
  • Mengimbangi tekanan darah sekaligus mengurangkan stress. Memelihara denyutan jantung, penenang saraf, membaiki jantung berdebar, depresi, pitam , sakit kepala dan membuatkan anda tidur lena sepanjang malam.
  • Membantu mereka yg mengalami masalah haid.
  • Membaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik.
  • Vitamin D : bantu rawat penyakit Riket dan tingkatkan penyerapan kalsium dan fosforus utk ketumpatan tulang.
  • Magnesium: Bantu sistem saraf dan aktifkan enzim utk hasilkan tenaga.
  • Zinc, Boron, Manganes dan Kuprum: Pelihara metabolisma dan pertumbuhan otot dan halang artritis.

Dengan hanya mengambil 4 suplemen di atas, anda akan mendapat banyak manfaatnya. Apa org putih ckp, "worth every penny you spend". Anda akan dapat manfaat berganda-ganda dengan setiap nilai yg anda belanjakan. Pilihan sentiasa di tangan anda. Jagalah kesihatan di kala usia masih muda dgn memberikan zat serta mineral yg diperlukan oleh tubuh anda. Secara tak langsung, hidup anda akan lebih bahagia dan ceria tatkala tubuh badan sihat dan cergas. 

Set Eu Four Pack ini sesuai diambil oleh mereka yg sentiasa letih, lesu tak bermaya, mereka yg menyusukan anak, dan sesuai juga bagi ibu-ibu mengandung di awal trimester. Bagi mereka yg tak gemar nk minum susu, set ini amat sesuai untuk anda. Bagi si suami yg selalu letih, sakit-sakit badan, saya juga syorkan set ini kepada anda.

Jangan risau, harga set ini sangat berpatutan dan sekiranya anda dapatkan dari saya, saya akan berikan anda HARGA ISTIMEWA dan juga konsultasi secara percuma.

Jadi, nasihat saya, jangan tunggu sehingga penyakit datang menyerang. Cegah dahulu sementara boleh. 


Boleh hubungi saya untuk sebarang info dan keterangan lanjut melalui:

 Call/SMS: 012-9702427

Setiap pembelian dari pihak MLY melayakkan anda untuk mendapat KONSULTASI PERCUMA dari pihak kami :) 

DISCLAIMER/PENAFIAN

Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Segala testimonial yg dikongsikan adalah kenyataan secara peribadi dan tidak pernah dinilai oleh pihak Food and Drugs Administration (FDA). 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...