Saturday, October 6, 2012

Bakal Raja Sehari? Apa Persiapan anda bagi Memastikan anda akan Sihat dan Kelihatan Anggun Berseri di Hari Bahagia nanti?

Hari bahagia bakal menjelma tidak lama lagi. Sudah pasti, kini segala persiapan baik dari segi pelamin, khemah, kad jemputan, pakaian pengantin dan sebagainya sedang rancak disiapkan. Bagi wanita, sudah semestinya perihal kecantikan wajah menjadi perkara utama yg diberikan perhatian, baik pergi ke pusat rawatan wajah mahupun ke spa yg menawarkan pelbagai pakej kecantikan dan pelangsingan. Namun, anda harus ingat bahawa kesihatan dalaman juga sama pentingnya dan tidak harus diabaikan. Sudah pasti kelihatan anggun berseri dengan kulit wajah yg cerah dan licin menjadi dambaan setiap wanita lebih-lebih lagi di saat bergelar raja sehari.


Gambar Hiasan
Walaubagaimanapun, dinasihatkan agar anda berhati-hati sebelum mencuba mana-mana produk kecantikan yg ada di pasaran. Berdasarkan pengalaman saya sendiri , boleh dikatakan lepas satu satu produk kecantikan yg saya cuba dan juga beberapa pusat rawatan kecantikan wajah sy kunjungi akibat terpedaya dgn iklan-iklan mereka. Banyak wang yg telah dihabiskan untuk itu sahaja namun akhirnya kulit wajah saya penuh dgn jerawat dan parut jerawat di hari perkahwinan saya. Jurusolek hanya mampu tersenyum dan menggelengkan kepala. Nak tak nak terpaksalah pakai bedak tebal-tebal....aaarghhhh...kini baru saya sedar, untuk dapatkan kecantikan luaran, kesihatan dalaman haruslah diutamakan.

Jadi, bagaimana pula dengan anda? Jangan risau, dengan Shaklee InsyaALLAH semuanya akan menjadi mudah. Kami ada menawarkan set kecantikan yang boleh menemui keperluan serta bajet anda.

Untuk permulaan, set asas Kecantikan Shaklee adalah terdiri dari 3 rangkaian vitamin yg sangat hebat dalam memastikan kulit anda kekal anjal, licin dan berseri tanpa sebarang bahan kimia dan pengawet yg boleh memudaratkan. Semuanya adalah dihasilkan dari sumber yg semulajadi kerana itu merupakan salah satu moto Shaklee iaitu, Sentiasa Selamat, Sentiasa Berkesan dan Sentiasa Semulajadi. Anda juga tidak perlu risau kerana semua produk Shaklee adalah dijamin HALAL.


Set D : Set Kecantikan terdiri dari:

1.  B-Complex

Membantu dalam membekalkan tenaga sekaligus mengurangkan masalah kelesuan dan      keletihan. Sudah pasti anda mahu kelihatan segar dan bertenaga sepanjang majlis berlangsung baik bagi wanita mahupun lelaki. Saya juga gelarkan B-complex ini sebagai "Happy Vitamin" kerana ia boleh membantu dalam meredakan tekanan dan secara tak langsung dapat mengurangkan kedutan dan kekusaman kulit. Jika kita Happy, kita akan sentiasa nampak awet  muda...betul tak? :) Dan Biotin di dalamnya juga dapat membaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur dan mengekalkan kesihatan rambut. Rambut itu mahkota wanita (untuk tatapan sang suami je ye). Vitamin B ini juga dapat mengelakkan anemia dan ini dapat memastikan wajah kita tidak kelihatan pucat sentiasa. Peredaran darah juga akan bertambah baik dan kulit wajah akan nampak kemerah-merahan secara semulajadi.


2. Sustained Release Vita-C

Seperti yg kita semua tahu, Vitamin C dapat meransang pembentukan kolagen yg sgt-sgt penting dalam pembentukan otot, tisu dan sbgnya dan secara tidak langsung ia dpt membantu utk menghalang otot menjadi lembik dan ini menganjalkan lagi kulit muka. Vitamin C juga dipercayai dapat menghasilkan kulit yg lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmentasi yg menyebabkan jeragat jika diambil secara konsisten setiap hari. Bertindak sebagai antioksida yg mengukuhkan lagi sistem imun. Sekiranya mengambil Vitamin C secara konsisten, kulit wajah juga akan kekal lembap sepanjang masa.

3. Vita E Complex 

1 kapsul Vitamin E dipercayai dapat membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedutan, garis halus, parut, jerawat dan bintik penuaan. Ia juga mampu memulihkan tekstur kulit dan ton muka. Vitamin E juga merupakan antioksida yg kuat selain Vitamin C yg mana ia dapat memberikan imuniti kepada tubuh badan supaya tidak mudah jatuh sakit. Vitamin E ini juga adalah penting untuk merapatkan serta menghangatkan hubungan suami isteri. 


Ketiga-tiga suplemen di atas adalah antara vitamin asas yg perlu untuk mendapatkan kulit yg anjal, licin dan berseri-seri di samping dapat menjaga kesihatan dalaman di mana Vitamin E penting juga utk memastikan kesihatan jantung. Sistem Imun juga diperkukuhkan lagi dgn adanya Vitamin C dan E sbg antioksidan. Vitamin B pula dapat membekalkan tenaga dan melancarkan peredaran darah serta penting untuk sistem saraf.

Jika anda ingin mendapat manfaat yg lebih berganda, anda boleh juga mengamalkan ESP sebagai tambahan untuk mendapat lebih tenaga dan kulit yg cerah serta licin tanpa cela. Boleh juga menganjalkan payudara yg kendur jika diambil secara konsisten.

Bagi perawatan dalaman untuk wanita pula, disarankan mengambil Alfalfa serta GLA.

Secara ringkasnya:-


Alfalfa : Boleh membantu bagi wanita yg mengalami keputihan dan boleh juga mengatasi "kering" tatkala bersama suami.

GLA: Dapat menstabilkan hormon dan kitaran haid wanita serta meningkatkan kesuburan. 


Sekiranya anda berminat untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai pricing dan produk yg berkaitan, anda bolehlah:

Add/PM saya di FB: Nurul Ellina Zainal Abidin


Call/SMS: 012-9702427

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...