Saturday, December 8, 2012

Beberapa Tips untuk Membantu Anda Memlilih Kolagen yg Terbaik dan Dapat Memberikan Kesan yang Optimum!

Salam sayang buat sahabat semua...

Waduh-waduh kiri sawang, kanan sawang...kat tengah ni lagila penuh dengan sawang...huhu buat followers dan sahabat-sahabat MLY...sori sangat2 sebab dah terlalu lama rasanya tak update Blog kesayanganku ini...

Oklah, untuk memulakan bicara...saya terpanggil untuk berkongsi dengan anda semua mengenai beberapa tips yg anda boleh ambil dan perhatikan sebelum membeli atau mengambil sebarang produk berasaskan kolagen untuk memastikan kolagen yg bakal anda ambil itu akan memberikan anda kesan yg optimum.

Shaklee Collagen Powder

Ramai yang teruja bila membaca testimonial berkaitan Shaklee Collagen Powder dan ramai yg bertanya kepada saya mengenai pricing kolagen TERBAIK Shaklee ini. Tetapi sebaik sahaja saya beritahu harga, ramai yg menyepi tanpa sebarang maklum balas dan tak kurang juga yg mengatakan.."Wah MAHAL JUGA ya Kolagen Shaklee ni...."  Mengapa Kolagen Shaklee dikatakan MAHAL?? Tak dinafikan pelbagai produk berasaskan kolagen di luar sana...macam-macam yg boleh anda jumpa, kolagen asli, ibu kolagen, dari pelbagai jenama tak kira dari luar mahupun dari dalam negara kita. Ada yg agak murah, sederhana dan ada juga boleh dikategorikan sebagai mahal....Wah terlalu banyak produk, yg mana satu nak beli ni? Ahh tak payah banyak fikirlah..ambil je yg paling murah....TAPI TUUNGGUUU my dear friend semua....jangan terlalu cepat membuat pilihan ya...pastikan betul-betul kualiti dan kebolehan produk itu sendiri. Jangan nanti, dah sampai 10 kotak cuba tetapi masih tak rasa apa-apa kesan....bila dihitung kembali...aduhai banyak juga rupanya wang yg telah dilaburkan.

Jadi apakah tips-tips untuk memilih kolagen yg TERBAIK dan dapat memberikan kesan yang OPTIMUM?? Berikut saya kongsikan ya...

Yang PERTAMA
Pastikan anda memilih produk berasaskan kolagen yg boleh diambil secara makan sama ada serbuk mahupun cecair berbanding kolagen yg disuntik terus ke wajah mahupun tempat-tempat lain di badan anda. Ini adalah untuk memastikan sintesis enzim dapat mengoptimumkan serapan kolagen ke dalam tubuh badan kita. Lagipun buat apalah kita nak menyeksa diri dengan suntikan yg menyakitkan tu kan huhuu...

Yang KEDUA
Pilih kolagen yg bersaiz sekurang-kurangnya 1000 Dalton ke bawah untuk memastikan penyerapan yang paling optimum dan akan memberikan kesan yg lebih cepat kerana 100% kolagen dapat diserap oleh tubuh badan. Untuk makluman anda, kebanyakan kolagen yang ada di pasaran sekarang bermolekul 300,000 Dalton. Wah, cuba anda bayangkan berapa lama ia mengambil masa utk diserap ke dalam tubuh badan kita dengan saiz yg sebegitu besar.

Yang KETIGA
Pastikan kolagen yang dipilih akan dapat memberikan kesan kelembapan yg berpanjangan iaitu mempunyai emolient yang unggu.

Yang KEEMPAT
Pilihlah kolagen yang tinggi antioksidan dan antipenuaan.

Yang KELIMA
Pastikan juga kolagen yang dipilih itu mengandungi kandungan Vitamin C dan B complex yang boleh menggalakkan penghasilan kolagen dan dapat melawan radikal bebas yg boleh merosakkan kulit.

Yang KEENAM
Pastikan kolagen yang dipilih itu mempunyai bahan yang merangsang penghasilan asid hyaluronik yg berkemampuan untuk mengikat jumlah air yg besar dan seterusnya berperanan penting dalam menghidratkan tisu badan dan membuatkan kulit menjadi lembut.

Yang KETUJUH
Kolagen juga teramat penting dalam memastikan kesihatan sendi jadi pastikan juga terdapatnya Glukosamin yg penting bagi sintesis bendalir yg dapat melicinkan pergerakan sendi dan melembapkan mata.

Yang KELAPAN
Akhir sekali pilihlah Kolagen yang HALAL, SELAMAT, BERKESAN dan TIDAK BERTOKSIK ! Dan disebabkan kita semua selalu bz dgn rutin harian jadi pilihlah kolagen yg mudah untuk diambil, tak perlu direbus or dimasak...cuma buka sachet  dan boleh terus nikmati kebaikannya:)

Kesemua kriteria seperti di atas boleh anda perolehi dari Shaklee Collagen Powder...Bagi yang pernah merasakan Shaklee Collagen Powder ini mahal, fikir fikirkan semula ya...dengan kualiti yg anda akan perolehi saya pasti jika sekali anda mencuba pasti anda akan terus terpikat dan akan terus mengamalkannya.,...Kolagen bukan utk cantik sahaja ya...malah Shaklee Collagen Powder ini akn cover dari hujung rambut ke hujung kaki....Telah banyak testimonial yg telah membuktikan kehebatan Shaklee Collagen Powder ini...Anda bila lagi??

Boleh klik di sini untuk info lanjut mengenai ramuan yg terkandung di dalam Shaklee Collagen Powder.

Anda boleh ke link di bawah ini untuk testimonial yg berkaitan:



Bersempena dengan promo Shaklee Collagen Powder yang berlangsung sepanjang Bulan Disember 2012 ini, anda akan mendapat satu kotak Shaklee Collagen Powder secara PERCUMA dengan setiap pembelian 6 kotak. Rasa macam banyak sangat? Jangan risau, anda boleh berkongsi dengan saudara mara anda, offiicemate anda, sahabat anda.....Jangan lepaskan peluang yg mungkin hanya datang sekali je setahun ni...Jom dapatkan sementara stok masih ada...


Untuk harga istimewa, anda bolehlah hubungi saya melalui:


♥ Add/PM FB: Nurul Ellina Zainal Abidin

♥ Like Fanpage: My Little Yaya


♥ Call/SMS: 012-9702427





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...